Definirea audienței țintă este primul pas către succes.

 

Definirea audienței tale țintă este primul și cel mai esențial pas către succes pentru orice companie sau afacere, mai ales dacă abia începi.

Ce este o audiență țintă?

O audiență țintă este un segment de consumatori către care o afacere încearcă să ajungă cu eforturile sale de publicitate.

Dacă vizezi persoane care nu doresc să cumpere lucrurile tale sau nu au mijloacele să cumpere lucrurile tale, s-ar putea să obții mai mult trafic pe site, dar nu va face mult pentru tine. Vei încerca să-ți dai seama de ce niciunul dintre vizitatorii tăi nu cumpără de la tine.

Înainte să intrăm în detalii despre cum să-ți găsești audiența, să trecem mai întâi prin “personaje” sau “persona” , pentru că mulți oameni le confundă cu o audiență țintă – și asta poate duce la pierdere de timp și bani.

Diferența dintre o audiență țintă și o persoană

Datele utilizate pentru a defini audiența țintă sunt de obicei:

  • vârstă
  • gen
  • educație
  • puterea de cumpărare
  • clasă socială
  • locație
  • obiceiuri de consum

Exemplu de audiență țintă: Femei, 20-30 de ani, care locuiesc în Los Angeles, cu o diplomă de licență, venit lunar de 4.000 – 6.000 de dolari și pasionate de modă și decor.

Folosești Google Ads?

Caută cele mai bune strategii publicitare și deblochează potențialul ascuns al campaniilor tale publicitare.

Descoperă puterea publicității plătite. Atinge-ți audiența țintă ideală. Maximizează eficiența cheltuielilor publicitare. Dacă începi o companie fără să știi exact cine este publicul tău, faci o mare greșeală.

Iată un alt exemplu. Să zicem că afacerea ta vinde cărți Usborne. Așadar, audiența ta țintă ar putea fi copii, mame, specialiști în educație sau profesori.

Sau ai o afacere cu mașini. Audiența ta cu siguranță nu vor fi persoane sub 18 ani, nu-i așa?

Nu încerca să ajungi la toată lumea pentru a-ți crește șansele de vânzări și profit. Te va costa mai mult și va scădea profitul pe termen lung.

Acum să trecem la “personaje”.

Ce este persona clientului?

În marketing, personas sunt profiluri ale cumpărătorilor care ar fi clienții tăi ideali.

Personas sunt personaje fictive cu caracteristici ale clienților reali. Ele sunt dezvoltate pe baza cercetărilor asupra audienței țintă și te pot ajuta să îți îndrepți mai bine acțiunile de marketing.

Persona este o persoană care ar putea fi interesată de ceea ce ai de oferit, deoarece este foarte legată de brandul tău și trebuie să faci eforturi pentru a o face client și a o păstra.

O persoană implică o cercetare mult mai profundă și detaliată decât audiența ta, deoarece include:

  • caracteristici personale
  • putere de cumpărare
  • stil de viață
  • interese
  • implicare în rețelele sociale
  • informații profesionale

Exemplu de persoană: Ioana, 22 de ani, blogger. Locuiește în Miami, Florida. Are o diplomă în jurnalism. Are un blog și postează tutoriale de machiaj și sfaturi despre modă și decor. Urmărește întotdeauna evenimentele de modă din zonă și participă la întâlniri cu alte persoane din nișa modei. Ca influencer digital, îi pasă foarte mult de ceea ce oamenii văd pe profilele ei de rețele sociale. Îi place să practice activități în interior și să meargă la sală în timpul liber.

Diferența principală dintre persoană și audiență țintă este că audiența țintă consideră întreaga audiență într-un mod mai general, în timp ce persona este mai specifică.

De ce contează atât de mult găsirea audienței tale țintă?

Odată ce știi cine este publicul tău, este mai ușor să faci cercetarea cuvintelor cheie și să faci SEO. De exemplu, știu că nu ar trebui să pierd prea mult timp scriind articole despre Instagram sau Twitter, chiar dacă volumul de căutare este mare.

Acest trafuc are tendința de a aduce trafic irelevant și de a îmi consuma timpul și banii.

În momentul în care știi cine este publicul tău, poți face cercetarea cuvintelor cheie corect și poți găsi oportunități care nu aduc doar trafic, ci, mai important, aduc venituri.

Acum hai să-ți găsim audiența țintă.

Cum să îți definiești audiența țintă: 6 întrebări de pus

Găsirea audienței tale țintă nu este o știință exactă. Se reduce doar la câteva întrebări simple. Fix șase, pentru a fi exact.

Parcurge fiecare dintre întrebările de mai jos și vei ști audiența exactă pe care o vizezi.

  1. Cine sunt ei? Când te gândești la cine ar putea fi în audiența ta, trebuie să iei în considerare cine sunt oamenii care se identifică cu brandul tău.

O modalitate de a afla este să monitorizezi cine te urmărește, dă like, distribuie și comentează la postările tale pe site-uri sociale precum Facebook, LinkedIn, YouTube și Instagram.

Dacă cineva este dispus să interacționeze cu tine, atunci șansele sunt că sunt audiența ta țintă.

În multe cazuri, publicul tău ideal poate să nu fie activ pe social media, dar să cumpere frecvent de la compania ta sau să se înscrie la serviciile tale.

Chiar și cei care au cumpărat de la tine o singură dată trebuie să fie considerați parte a audienței tale țintă, deoarece cineva care a cumpărat o dată ar putea cumpăra din nou. Nu are sens să depui un efort considerabil pentru a vinde dacă nu faci un efort similar pentru a păstra clienții pe care i-ai câștigat deja.

Clienții apreciază să se simtă speciali, iar de aceea procesul post-vânzare este atât de important. Relația ta cu clientul trebuie să rămână chiar și după ce achiziția este finalizată.

  1. Care sunt cele mai mari dificultăți, probleme sau dorințe ale lor? Ceea ce este cool, interesant și bun pentru tine s-ar putea să nu fie și pentru client.

Nu te gândi la tine când vine vorba să definești dificultățile, problemele și dorințele audienței tale. Pune-te în pantofii lor.

Nu face oferte bazate pe ceea ce crezi. Fă-le conform cercetărilor bazate pe date, experiențelor anterioare și analizei comportamentului potențialilor tăi clienți.

Înțelege cele mai mari dificultăți cu care se confruntă audiența ta pentru a încerca să le ajuți să le rezolve.

  1. Unde caută informații online? Toată lumea are nevoie de informații.

Zilnic suntem inundați cu o mulțime de informații, dar atunci când ai cea mai mare nevoie de ele, unde mergi să găsești răspunsuri?

Identifică canalele de comunicare cele mai potrivite pentru audiența ta și încearcă să vorbești cu ei folosind un limbaj specific universului lor.

De exemplu, știu că audiența mea citește bloguri de marketing și petrece mult timp pe site-uri sociale precum YouTube și LinkedIn, consumând informații.

  1. Ce beneficiu real oferi? Toată lumea vrea soluții pentru problemele lor și să-și facă viața mai ușoară. Acesta este un dorință colectivă și nu este diferit pentru audiența ta țintă.

Gândește-te puțin la produsul tău și problema pe care o rezolvă. Ce beneficii oferă produsul sau serviciul tău? Ce poate face pentru a rezolva acele probleme? Care este principala ofertă de valoare?

Cu atât de multă concurență, trebuie să încerci să-ți găsești avantajul competitiv în nișa ta și să încerci mereu să îmbunătățești produsul tău, oferind ceva în plus față de ceilalți. De exemplu, un serviciu mai bun pentru clienți, o unealtă gratuită sau un perioadă de încercare gratuită.

  1. Ce le atrage atenția în mod negativ? Optimismul ajută mult, dar gândirea la negativ poate fi și ea utilă, mai ales când vorbim despre audiențe țintă.

Mai bine decât să iei în considerare ceea ce își dorește audiența ta, gândește-te la ceea ce cu siguranță nu își doresc și la ceea ce evită.

Cu această informație puternică în mână, ai mai multe șanse să cucerești clienții potențiali.

Evitarea a ceea ce consideră negativ este primul pas pentru a câștiga aprobarea lor. După aceea, trebuie doar să aplici alte strategii pentru a face un marketing eficient.

  1. În cine au încredere? Încrederea este totul pentru audiența ta. Nimeni nu cumpără un produs sau serviciu de la o companie pe care nu o cunoaște sau în care nu are încredere.

Acesta este motivul pentru care recenziile de pe Amazon sunt citite și atât de importante pentru vânzători. Ei știu că construiește încredere; de asemenea, a ajutat Amazon să devină o companie de trilioane de dolari.

Chiar dacă aceasta este ultima întrebare, este una dintre cele mai importante.

Reputația companiei tale este crucială. Aveți grijă de relația cu clienții tăi, deoarece aceștia vor răspândi informații despre brandul tău pe internet și la prietenii și familia lor.

Dacă obții recenzii bune, comentarii pozitive și o reputație excelentă, clienții vor fi mai motivați să cumpere de la tine.

Cum să creezi conținut personalizat pentru audiența ta

Acum că știi cine este audiența ta, să creăm conținut pentru ei. Trebuie doar să pui un cuvânt cheie pe Google și vei vedea mii, dacă nu milioane de rezultate pentru fiecare cuvânt cheie.

Când cauți “cele mai bune căști” pe Google, iată ce vei vedea:

În primul rând, există opțiuni de produse de pe Google Shopping, cu reclame și prețuri pentru diferite căști pentru diverse audiențe, nevoi și gusturi.

Apoi, există o listă de site-uri și bloguri cu informații despre diferite tipuri de căști și comparații.

Nu lipsește conținutul despre acest subiect sau oricare altul pe care îl poți căuta. Oricine poate crea și publica text fără bariere.

Întrebarea este cum poți face acest conținut mai personalizat și atractiv pentru consumatorul tău.

Toată lumea produce conținut. Milioane de publicații sunt postate în fiecare zi.

Secretul este să creezi conținut care să vizeze clientul tău ideal și pe nimeni altcineva. Conținutul generic poate genera mai mult trafic, dar va produce și mai puține vânzări.

Găsește Subiecte care Interesează Audiența Ta Țintă Pentru a afla ce caută audiența ta, poți folosi de diferite tool-uri sa descoperi acest lucru, ca Semrush, Ubersuggest, Google Keyword Planner. Doar scrie un cuvânt cheie legat de audiența ta.

Recomand să te axezi pe termenii mai specifici, cum ar fi “cele mai bune căști pentru alergare” (presupunând că audiența ta țintă este activă). Termenii mai generali, cum ar fi “cele mai bune căști”, vor aduce trafic și câteva vânzări, dar nu se vor converti la fel de bine ca termenii mai specifici.

Același lucru se aplică dacă faci cercetare de cuvinte cheie pentru industria de servicii sau chiar spațiul B2B.

Creează Conținut pentru Diferitele Etape ale Funelului Odată ce ai o listă de cuvinte cheie pe care vrei să le vizezi, s-ar putea să fii confuz în privința tipului de conținut pe care ar trebui să-l creezi. Ce este un funnel?

Un “funel” în marketing se referă la procesul de ghidare a potențialilor clienți printr-un traseu gradual, de obicei online, care îi îndrumă de la conștientizarea brandului sau produsului până la realizarea unei acțiuni dorite, cum ar fi cumpărarea unui produs sau completarea unei formulare. Acest proces este denumit astfel datorită formei sale, asemănătoare cu un enton sau un “funel”.

Un “funnel de vânzări” sau “funnel de conversie” este împărțit în mai multe etape, fiecare cu un obiectiv specific. Cele trei etape principale ale unui funel de vânzări sunt:

  1. Partea de Sus a Funelului (TOFU – Top of Funnel): Aceasta este etapa în care potențialii clienți devin conștienți de brand sau de produs. Obiectivul aici este să atragi atenția și să educi publicul țintă. Conținutul din această etapă este, de obicei, informativ și educativ.
  2. Mijlocul Funelului (MOFU – Middle of Funnel): În această etapă, oamenii sunt deja conștienți și au nevoie de soluții pentru problemele lor. Obiectivul este să-i convingi să considere produsul sau serviciul tău. Conținutul aici se concentrează pe a oferi soluții și a construi încredere.
  3. Partea de Jos a Funelului (BOFU – Bottom of Funnel): Este etapa în care se realizează conversia. Persoanele din această fază sunt gata să cumpere sau să ia o anumită acțiune. Conținutul din această etapă este adesea orientat către oferte specifice, cum ar fi demo-uri de produse, teste gratuite sau discount-uri.

Prin ghidarea potențialilor clienți printr-un funel, marketerii pot personaliza mesajele și strategiile în funcție de stadiul în care se află fiecare individ în procesul de luare a deciziei. Acest lucru poate duce la o conversie mai eficientă și la o mai mare retentie a clienților.

Vei dori să creezi conținut bazat pe funelul tău. În esență, vrei să acoperi fiecare pas al funelului de vânzări pentru audiență țintă. Partea de sus a funelului implică conținut creat pentru vizitatori și potențiali clienți, adică persoane care ar putea accesa site-ul tău, blogul sau rețelele sociale întâmplător.

Când te gândești la partea de sus a funelului, ideea este să creezi materiale cu subiecte mai generale, cu un limbaj clar și ușor accesibil.

Ar putea fi conținut educațional, inclusiv clarificări sau curiozități despre produsul sau serviciul tău sau ceva legat de industria ta.

Partea de mijloc a funelului este când se întâmplă conversiile. Cu alte cuvinte, în această etapă, persoana care are o problemă și intenționează să o rezolve ia în considerare achiziționarea produsului sau serviciului tău.

Este mijlocul drumului, dar nu este încă vorba despre vânzare, pentru că este vorba încă doar despre idei. În mijlocul funelului te apropii de audiența ta țintă și generezi mai multă identificare.

Următorul: conținutul fundului de funel. Acest conținut se concentrează mai mult pe produsul sau serviciul tău.

Aici poți introduce detalii despre funcții, beneficii și alte informații directe despre produsul sau serviciul tău.

Este mult mai probabil să convertești aici, deoarece această audiență în particular a decis practic să cumpere deja și tu doar le dai un ultim impuls.

De ce contează atât de mult o audiență țintă? Țintirea unei audiențe largi risipește timpul și resursele. Găsirea audienței tale țintă îți permite să te concentrezi pe persoanele cele mai susceptibile să convertească.

Concluzie despre Audiența Țintă Cunoașterea audienței tale este doar primul pas într-un plan de marketing de succes, dar nu garantează succesul.

Totuși, trebuie să creezi conținutul tău. Vei dori, de asemenea, să creezi un plan de promovare a conținutului pentru a ajunge la audiența ta. De aceea am acoperit și cercetarea de cuvinte cheie în acest articol.

În cele din urmă, asigură-te că ai acoperite aspectele de bază ale SEO-ului. Nu vei ajunge la audiența ta fără a urma cele mai bune practici pentru motoarele de căutare.

Deci, ai descoperit deja cine este audiența ta țintă?